Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Ośrodek Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://dusznikizdroj.naszops.pl   i https://dusznikizdroj.naszops.pl/bip

Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 12.11.2024 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 14.11.2024 r.

Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- niektóre treści mogą znajdować się w formie skanów,

- niektóre załączniki mogą mieć nieprawidłową strukturę,
- może występować brak list (nieuporządkowanych i uporządkowanych),
- niektóre zdjęcia mogą być nieprawidłowo opisane,

-zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości ze względu na skanowanie.

Zamierzamy dokładać starań, by dostępność strony ulegała poprawie, a nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie – posiadały odpowiednią strukturę znaczników, czyli tagowanie.

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia: 14.11.2024. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można zmniejszyć lub  powiększyć zawartość strony oraz zwiększyć kontrast, posiada również widoczny fokus oraz wyróżnione odnośników.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dyrektor OPS Mariusz Winiarz, adres poczty elektronicznej: dyrektor@ops.duszniki.pl.  Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 74 8669133.. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl )

Dostępność architektoniczna

  • Budynek OPS w Dusznikach-Zdroju jest położony przy ul. Słowackiego 16, 57-340 Duszniki-Zdrój. Do pomieszczeń OPS znajdujących się na piętrze budynku prowadzi klatka schodowa. Osoby mające trudności z poruszaniem się, korzystające z wózka inwalidzkiego, które chcą skorzystać z usług naszego ośrodka, proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny w celu załatwienia sprawy. Problem w dostępności architektonicznej budynku OPS w Dusznikach-Zdroju rozwiązywany jest wówczas - w trybie pilnym - poprzez obsługę na parterze lub w inny dogodny dla klienta sposób. pracownik OPS niezwłocznie udaje się do klienta na zewnątrz budynku.
  • Aby osoby niepełnosprawne z dysfunkcją narządu ruchu, w tym osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich bądź o kulach mogły dostać się do pomieszczeń OPS oraz je opuścić udostępniany jest schodołaz wraz z wózkiem inwalidzkim. Pracownik służy pomocą osobie niepełnosprawnej w obsłudze schodołazu.
  • Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243 z późn. zm.), ma prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w OPS.
  • W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
  • Osoby uprawnione mogą skorzystać z usługi składając powiadomienie za pośrednictwem :
  • e-mail na adres: biuro@ops.duszniki.pl
  • tel. 74 866 91 33
  • poczty na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Słowackiego 16, 57-340 Duszniki-Zdrój
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Przygotował: Mariusz Winiarz

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Grudzień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny