Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju

Słowackiego 16, 57-340 Duszniki-Zdrój

Przejdź do treści

Ogłoszenie naboru na stanowisko pracy: Asystent rodziny

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju ogłasza nabór na stanowisko: Asystent rodziny.

NAZWA I ADRES JEDNOSTKI:
Ośrodek Pomocy Społecznej
57–340 Duszniki–Zdrój,
ul. Słowackiego 16
tel: 74/8669133
e-mail:
biuro@ops.duszniki.pl

I. PRZEDMIOT NABORU:

1. Data zatrudnienia: od zaraz

2. Liczba stanowisk: 1

3. Miejsce wykonywania pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju

4. Podstawa zatrudnienia: umowa-zlecenie na okres 3 miesięcy (okres próbny), możliwość zatrudnienia na 1/2 etatu o pracę na czas nieokreślony w zadaniowym systemie czasu pracy (pierwsza umowa na okres próbny nieprzekraczający 3 miesiące).

II. WYMAGANIA:

Asystentem rodziny może być osoba, która spełnia warunki określone w art.12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 49).

1. Posiada:

a. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub,

b. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w Rozporządzeniu MPiPS w sprawie szkoleń na asystenta rodziny z dnia 9 grudnia 2011r. ( Dz. U. Nr 272, poz.1608) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub,

c. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,

2. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona.

3. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.

4. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo na tle seksualnym.

5. Posiada pełną zdolności do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

6. Posiada obywatelstwo polskie.

7. Niekarana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego.

8. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

9. Posiada nieposzlakowaną opinię.

10. Stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na w/w określonym stanowisku.

III. WYMAGANIA DODATKOWE:

1. Umiejętność pracy w zespole, sumienność, rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, terminowość.

2. Łatwość w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych w celach prawidłowego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, samodzielność, odporność na stres, odpowiedzialność i dokładność w realizacji powierzonych zadań.

3. Zaangażowanie, kreatywność, komunikatywność, dokładność, inicjatywa.

4. Umiejętność analizy dokumentów i sytuacji życiowej klientów pomocy społecznej.

5. Dobra znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office.

6. Prawo jazdy kat. B.

7. Posiada znajomość regulacji prawnych z zakresu ustaw:

- o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

- o pomocy społecznej,

- o przeciwdziałaniu przemocy domowej,

- o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

- o ochronie danych osobowych,

- kodeksu postępowania administracyjnego.

8. Doświadczenie zawodowe będzie dodatkowym atutem.

 

IV. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:

1. Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym.

2. Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej.

3. Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego.

4. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych.

5. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych.

6. Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi.

7. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.

8. Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

9. Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej.

10. Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych.

11. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych.

12. Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci irodzin.

13. Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.

14. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (t.j. Dz. U. 2024 poz. 1829).

15. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną.

16. Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku.

17. Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną; sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.

18. Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.

19. Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9 a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (t.j.Dz. U. z 2024 poz. 1673), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna zaniezbędną.

Od asystenta rodziny wymagana będzie praca w oparciu o Zarządzenie Nr 3/2023 z dnia 20.11.2023 r. Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju w sprawie wprowadzenia „Procedury postępowania pracownika socjalnego oraz asystenta rodzinnego w przypadku rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych”.

V. WYMAGANE DOKUMENTY:

- list motywacyjny z własnoręcznym podpisem,

- życiorys (CV),

- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem uwierzytelnione kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje, w tym zaświadczenia o ukończonych kursach i szkoleniach,

- pisemne oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, stanowiące załącznik do ogłoszenia,

- pisemne oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny, stanowiące załącznik do ogłoszenia,

- pisemne oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych, stanowiące załącznik do ogłoszenia,

- pisemne oświadczenie kandydata wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb związanych z naborem (klauzula informacyjna RODO), stanowiące załącznik do ogłoszenia,

-kwestionariusz osobowy kandydata z własnoręcznym podpisem, stanowiący załącznik do ogłoszenia.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: " Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j.Dz. U. z 2019, poz. 1781) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).

Osoby zainteresowane naborem proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych  w Ośrodku Pomocy Społecznej ul. Słowackiego 16 , 57-340 Duszniki-Zdrój  lub przesłanie pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Asystenta rodziny w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju, w terminie do dnia 19.05.2025 r.

1. Rekrutacja na w/w stanowisko przebiegać będzie w dwóch etapach.

2. Etap pierwszy nastąpi w dniu 20.05.2025 r., i obejmuje powołanie Komisji konkursowej w celu weryfikacji dokumentów aplikacyjnych pod względem wymagań formalnych i dopuszczenia do drugiego etapu.

3. Kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu postępowania zostaną powiadomieni telefonicznie o rozmowie kwalifikacyjnej.

4. W ramach etapu drugiego do dnia 22.05.2025 r., zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne zgodnie z ogłoszeniem.

5. Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego nastąpi w dniu 23.05.2025 r.

6. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie https://dusznikizdroj.naszops.pl/bip , na stronie internetowej Ośrodka:  https://dusznikizdroj.naszops.pl, oraz na tablicy informacyjnej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dusznikach-Zdroju.

Przygotował: Mariusz Winiarz - Dyrektor OPS w Dusznikach-Zdroju

Duszniki-Zdrój, dnia 5 maja 2025 r.

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 8
Utworzono dnia: 05.05.2025
Dokument wprowadził:
Mariusz Winiarz
Dokument opublikował:
Mariusz Winiarz
Dokument wytworzył:
Mariusz Winiarz
Podmiot udostępniający informację:
OPs w Dusznikach-Zdroju

Historia publikacji

  • 05.05.2025 13:53, Administrator
    Dodanie załącznika: Oświadczenie_o_korzystaniu_z_praw_publicznych.pdf
  • 05.05.2025 13:53, Administrator
    Dodanie załącznika: Oświadczenie kandydata na asystenta rodzinny (1).pdf
  • 05.05.2025 13:53, Administrator
    Dodanie załącznika: Oswiadczenie_o_stanie_zdrowia.pdf